Aktualne promocje

20/01/2017
29/09/2020
31/10/2020

Barcampy, konferencje, wydarzenia

29/11/2016 - 18:00
08/11/2016 - 08:30
04/11/2016 (Caly dzien)

Tworzenie grafiki z użyciem technologii OpenGL

Kod szkolenia: 
ogl1
Opis szkolenia: 

Umiejętnosci zdobywane podczas kursu:

  • Zrozumienie zasad generowania grafiki 3D
  • Tworzenie aplikacji interaktywnych
  • Poznanie obecnych standardów w programowaniu grafiki
Cel szkolenia: 
  • Zapoznanie sie z metodami renderowania grafiki w aplikacjach interaktywnych
  • Wprowadzenie do technologii OpenGL
  • Koncepcje związane z nowoczesnym OpenGL - wersja 3.0 wzwyż
  • Koncepcje programowalnych jednostek na kartach graficznych - shaderów
  • Różnice w obsłudze OpenGL na różnych platformach
Grupa docelowa: 

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, którzy chcą tworzą interaktywne aplikacje z użyciem renderowanej grafiki 3D. Technologia OpenGL, pozwoli na zastosowanie na wielu platformach i systemach operacyjnych oraz implementację w wielu językach programowania

Wymagania wobec słuchaczy: 
  • Umiejętność programowania w języku C++ na poziomie średnio zaawansowanym.
  • Umiejętność poruszania się w środowisku Visual Studio lub GCC.
Cena netto PLN: 
2900
Cena brutto PLN: 
3567
Czas trwania: 
3 dni
Uwagi: 
  • Używanie tylko wersji OpenGL od 3.0 wzwyż (tzw tryb Core).
  • Uwzględnienie różnic pomiędzy różnymi wersjami OpenGL, także OpenGL ES 2.0
  • Praca w oparciu o szkielet freeGLUT, który ułatwia przygotowywanie aplikacji na różne systemy operacyjne.

 

To szkolenie oferujemy w naszych ośrodkach w Warszawie, Wrocławiu Krakowie i Gdyni, jak i w lokalizacjach wskazanych przez klienta.

W sprawie terminów jak i innych pytań prosimy o kontakt na osec@osec.pl
 

Konspekt: 
  1. Wprowadzenie do programowania grafiki
    • Krótkie wprowadzenie/przypomnienie tematu grafiki komputerowej
    • Potok graficzny
    • Architektura kart graficznych
    • Wprowadzenie do technologii OpenGL
    • Łączenie OpenGL z API wybranej platformy
  2. Programowalne jednostki - shadery
    • Język GLSL
    • Tworzenie i używanie shaderów
    • Atrybuty, zmienne uniform i interpolatory
  3. Transformacje
    • Transformacje geometrii za pomocą macierzy
    • Układy współrzędnych
    • Używanie biblioteki matematycznej
    • Stos macierzy
    • Stosowanie w shaderach
  4. Kamery
    • Koncepcja wirtualnej kamery
    • Modele kamer i ich implementacje
  5. Bufory
    • Koncepcja buforów w pamięci karty graficznej
    • Tworzenie i używanie buforów
    • Organizacja elementów w buforze
  6. Teksturowanie
    • Podstawy teksturowania
    • Filtrowanie
    • Nakładanie pojedynczej oraz kilku tekstur na obiekt
  7. Oświetlenie
    • Podstawy teoretyczne oświetlenia
    • Implementacja kodu w shaderach
  8. Efekty
    • Odbicia środowiskowe
    • Mapy sześcienne
    • Normal mapping
Kursy poprzedzające: 
Kursy uzupełniające: 

Logowanie

O osec.pl

Nasz serwis działa dzieki następującym projektom:

Drupal CMS - http://www.drupal.org
Apache HTTPD - http://www.apache.org
PHP - http://www.php.net
MySQL - http://www.mysql.com

ipv6 ready